Uusi Office – Parhaat ominaisuudet

21.8.2020 14:00 - 15:00
Webinaari

Tiedätkö, mitä uutta Office-ohjelmat sisältävät? Uusi ohjelmaversio on päivitetty ja siitä saisi paljon irti, mutta uusia ominaisuuksia tai työtapoja ei opi itsestään. Tässä koulutuksessa opit Office-ohjelmien parhaat ominaisuudet!

Tavoite: Koulutuksessa käymme läpi Office 365 -työpöytäsovellusten parhaita ja tärkeimpiä ominaisuuksia. Tutustut uusimpiin tekoälypohjaisiin palveluihin: opit, kuinka automatiikka tekee asioita puolestamme ja kuinka voimme tehostaa työtä uusilla toiminnoilla. Lisäksi tutustut Office-palveluiden yhteiskäyttöominaisuuksiin, joiden kautta työn tehokkuutta ja sujuvuutta voidaan lisätä yhteisöllisesti.

Kenelle: Suosittelemme koulutusta kaikille, jotka ovat ottaneet käyttöön uuden Office-version ja haluavat tutustua sen ominaisuuksiin ja tehostaa työskentelyään. Osallistujilta toivomme aiemman Office-version perusteiden hallintaa.

Ohjelmaversio: Koulutus soveltuu Office 2016, 2019 ja Office 365 -työpöytäsovellusten käyttäjille sekä suurin osin myös Office 2013-käyttäjille.

Koulutuksen sisältö:

  • Työskentely uudella Officella
  • Työpöytäsovellusten ja Office 365 -pilven väliset yhteydet: miten avaan, siirrän tai tallennan tiedostoni ja miten automaattinen tallennus toimii.
  • Yhteiskäyttöinen Office
  • Voiko samaa tiedostoa muokata useampi yhtä aikaa? Yhteiskäyttöisyyden ominaisuudet ja rajoitukset.
  • Miten viestin muutoksista? Kommentit, maininnat ja Chat-ominaisuudet
  • Entä jos jotain menee pieleen? Versiohistorian hyödyntäminen
  • Excelin monet uudet toiminnot
  • Tietoalueen analysointi Ideat (Ideas) -toiminnon avulla.
  • Tietojen tyypittäminen (Data types) ja lisätiedon haku verkosta.
  • Uudet kaaviomallit: karttakaavion luominen
  • Excel mobiilissa: kuvaa taulukkosi ja lataa tiedot Exceliin
  • PowerPointin helpompi esityksen teko
  • Dioja diojen sisällä: Zoom-ominaisuudet
  • Uudet kuviot: ikonikuvioiden ja 3D-kuvien hyödyntäminen
  • Uudet siirtymät ja animaatiot: Morph-siirtymä ja 3D-mallien animointi
  • Anna PowerPointin visualisoida puolestasi: Designer Theme -ideas, perspectives and branded templates
  • Tuota jaettava esitysmateriaali Wordissa: Export Handouts
  • Wordin mukavampi kirjoittaminen ja lukeminen
  • Word kirjoittaa asiakirjasi sanelusta ja kääntää kirjoittamasi tekstin eri kielelle
  • Muuta asiakirjasi Sway-esitykseksi Transform-toiminnolla.
  • Keskity lukemiseen ilman häiriöitä: Focus-toiminto
  • Opiskele kieli Wordin avulla: Syventävä lukuohjelma (Immersive reader)
  • OneNote
  • Mitä tapahtui OneNotelle? Uusi OneNote korvaa OneNote 2016 -version
  • OneNoten uusi käyttöliittymä: muistikirja, osat, sivut ja toiminnot
  • Outlook
  • Mistä löydän tutut toiminnot? Outlookin uusi ulkoasu
  • Automaattisesti fokusoiva sähköposti: (Focus&Other)
  • Maininnat sähköposteissa
  • Tehokkaampi liitteiden hallinta: pilvilinkit, liitteet ja lataus suoraan palveluihin

Avainsanat: Microsoft Office, Office 365, O365, Word, Excel, PowerPoint, Outlook, OneNote, Uutuudet

Kouluttaja: Esa Riutta/Wistec